Пътуващите туристи от четири основни пазара в Азиатско-Тихоокеанския регион харчат близо една пета от глобалните разходи за пътуване през миналата година, което подчертава бурния туристически апетит в региона, според нов доклад на Mastercard.
Посетителите от континентален Китай, Южна Корея, Япония и Тайван съставляват 18,5% от глобалните разходи за пътуване в 200-те най-големи градове в света през 2018 г. - в сравнение с 11% преди десетилетие.
Докладът, който се основава на данни от източници от трети страни, включително Световния съвет за пътуване и туризъм, изследва общия брой на пристигащите за повече от ден международни посетители през 2018 г., за да открие водещите световни пазари за изходящи пътувания. Той идва като част от по-широкото проучване на Mastercard в световната туристическа индустрия, което ще бъде издадено по-късно тази година.
САЩ продължават да са начело по приходи от международни посетители в най-големите 200 града през 2018 г., с 9,9% от общата сума за целия свят. Азиатско-тихоокеанският регион обаче отбеляза значителен напредък през последното десетилетие, се посочва в доклада.
Континентален Китай (т.е. без Хонконг и Макао) се изкачва от седмо място през 2009 г. до второ място миналата година, с 9% от международните туристи в световен мащаб. В същото време Южна Корея и Тайван се класират в Топ 10 съответно с 3.4% и 2.3%. Япония, която има 3.1%, е паднала с две места през последните 10 години.
По отношение на общите разходи за пътуване, Китай доминира с 9.6%, следвана от САЩ с 9.2%.
Ето и Топ 10 на пазарите, откъдето има най-много международни туристи:
1. САЩ
2. Китай (без Хонконг и Макао)
3. Германия
4. Великобритания
5. Франция
6. Южна Корея
7. Япония
8. Канада
9. Русия
10. Тайван
Пътуващите с цел бизнес и и почивка от тези 10 пазара съставляват почти половината (49,1%) от всички нощувки на международни посетители в 200-те дестинации миналата година и представляват 48,4% от общите им разходи, показва докладът.
Източник: economic.bg
Copyright ©2015 - 2024 www.traveling.bg by WebSolution Ltd.