За какво да внимаваме, когато резервираме почивка, за да не изгорим жестоко

<br />
<b>Notice</b>:  Undefined variable: news in <b>/home/framework/public_html/app/views/traveling.bg/n/index.php</b> on line <b>41</b><br />

Клопките при организиране на лятната ваканция – как да избегнем фалшиви обяви и нелоялни туристически агенции? При пакетните пътувания основните проблеми са свързани с неточна или заблуждаваща информация, настаняване в различен от договорения хотел, по-лоши условия от показаните на снимки или проблеми с транспорта.

Туристите е важно са се поинтересуват предварително за точното място на дестинацията и броя на нощувките, както и за крайната цена и евентуална неустойка при отказ. От Комисията за защита на потребителите (КЗП) съветват туристите преди да платят за своята екскурзия да проверят туроператора и внимателно да прочетат договора.

„Преди да подпишем и платим – трябва да се убедим, че се договаряме с регистриран туроператор. Те са задължени да поддържат валидна застраховка Професионална отговорност – това е единственият източник за удовлетворяване на финансови претенции при евентуални проблеми”, посочи пред bTV председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов. Той уточни, че често потребителите се доверяват на устна информация от туроператора, а в последствие тя отсъства от договора.

Маргаритов посъветва да се пазят документите за организираните пътувания. От всички жалби в КЗП, свързаните с туристически услуги са малко над 4%. „Това не изглежда много, но това е на фона на около 23 хил. жалби по различни въпроси, свързани с пазаруването. Всеки конкретен проблем в туризма предизвиква доста сериозни неприятности”, допълни Маргаритов.

През 2018 г. Комисията е направила над 8000 проверки в областта на предлаганите в туризма услуги. От тях, при 10% са открити нарушения, издадени са 116 заповеди за затваряне на обекти и са разкрити 83 случая на нелоялни практики. При подаване на сигнал към КЗП, от Комисията разглеждат казуса в рамките на месец. Маргаритов допълни, че в курортите имат повече инспектори, за да се намали времето за реакция. За нелоялни търговски практики глобата стига до 30 хил. лв.

Никога не трябва стойността на почивката да се плаща на частно лице и на частна сметка. Това посъветва Одисей Спасов, представител на туроператорска агенция. Застраховката, която трябва да има една фирма или туроператор също е много важна, добави той. При проверка на дейността на даден туроператор, потребителите трябва да следят дали те са регистрирани като фирма, имат ли удостоверение от Министерството на туризма, имат ли сключена застраховка „Отговорност на туроператора” и откога е на пазара.

„При създаването на един хотел се правят страхотни снимки, има добра презентация на сайта. С течение на времето конкретният хотел се амортизира, правят се козметични ремонти, но снимките си стоят от пускането на хотела”, обясни Спасов за разминаването между снимки и реална обстановка в хотел. 

Източник: blitz.bg

До мен


Мобилното приложение "До Мен" е направено с цел да улесни максимално достъпът на потребителя до всички полезни, необходими и нужни за него услуги, като му осигури най-близка дестинация, придружена с навигация и контактна информация за търсената от потребителя услуга. Важното за нас е да създадем за потребителите на приложението удобство и комфорт при намирането, свързването и достигането на желаните от тях услуги.

Traveling.bg
Българският сайт за туризъм и места за отдих

Най-големият Здравен портал в България, предоставящ информация за всички новини, новости и иновации в сферата на здравеопазването, медицината и подържането на здрав дух и здраво тяло. Свързващ Ви с най-добрите доктори, лечебни заведения и ветеринарни клиники. Предоставящ Ви възможността за онлайн запазване на часове. Zdravenportal.com съчетава в себе си качество и дизайн, преплетени с максимално удобство и улеснено меню за потребители търсещи, бърза и удобна връзка за здравни услуги, съвети и специалистите и заведенията, които ги предлагат.