Как ще се променят пътуванията и туризмът след кризата

<br />
<b>Notice</b>:  Undefined variable: news in <b>/home/framework/public_html/app/views/traveling.bg/n/index.php</b> on line <b>41</b><br />

В момент като сегашния, когато придвижването по света става все по-ограничено, трудно е да си представим как ще изглеждат пътуванията, когато в крайна сметка кризата премине.

Страхотният глобален мащаб на пандемията от коронавирус оказа пагубно въздействие върху пътешествията, но туристическата индустрия се е възстановявала и от предишни кризи и експертите смятат, че ще нарасне отново, предава CNN.

"Хората не са се променили и все още искат да ходят на много места, но непременно ще бъдат много по-предпазливи в това, което правят", казва Адам Блейк, професор по икономика и ръководител на научните изследвания в департамента по туризма в университета в Борнмут в Обединеното кралство.

„И няма да е необходимо само да бъдат убедени, че е безопасно да пътуват, но ще трябва да видят реалните физически промени, предприети, за да направят пътуването по-безопасно.“

Засега не знаем кога или как ще премине пандемията. Но след като кризата с общественото здраве се подобри, пътуващите вероятно ще очакват рязко спадане на цените, за да се втурнат да пътуват отново, казват анализаторите.

Ето осем неща, които пътуващите вероятно ще усетят, след като индустрията успее да тръгне в посока на възстановяване.

1. Круизите ще бъдат много евтини, но това може да не е от значение за привличане на нови туристи

Пътуващите, които харесват круизи, ще получат много ниски цени, когато круизните линии рестартират услугата, заяви Кристофър Андерсън, професор по бизнес в хотелското училище на Корнелския университет в Итака, Ню Йорк.

Предизвикателството ще бъде в привличането на нови клиенти за пътуване с круизи, "което ще бъде от съществено значение за оцеляването", казва той. И причината са огнищата от коронавирус по круизните кораби, ограниченията за пътуване и отказите на множество пристанища да приемат корабите по време на кризата.

Андерсън предполага, че преконфигурирането на някои от новите кораби, които все още се строят, с по-големи кабини и по-малка плътност на пътниците, може да бъде начин за привличане на нови клиенти. 

Намаляването на обслужването на шведска маса и привеждането повече към а-ла-карт хранения може да бъде друг начин да се привлекат пътуващите, които са скептично настроени към пътуванията с круиз.

2. Ще се обърне внимание на чистотата - много

"Всички, независимо дали става дума за круиз, квартира или хотели, ще трябва да променят начина, по който наблюдават и почистват околната среда, с която потребителите взаимодействат и съобщават това на гостите, за да повишат нивото на своя комфорт", заяви Андерсън.

Ян Фрайтаг, старши вицепрезидент на Lodging Insights - фирма за анализ на хотелския сектор, също подчертава поддържането на чистотата, споменавайки „нови, видими мерки“, необходими, за да покаже колко чисти са имотите.

Независимо дали това означава дезинфекция на ръцете навсякъде или редовно дезинфекциране на твърди повърхности, „ще трябва да има ясно показана схема, за да уведомите клиентите - "Ето какво правим, за да ви предпазим“, каза Фрайтаг.

3. Цените на хотелските стаи ще поевтинеят много

Според Фрайтаг цените на хотелите в САЩ са намалели с 30% през седмицата до 21 март и „цените определено ще паднат значително, а после може да започнат да поскъпват“.

В исторически план, във времена на голяма несигурност, като през 2001 г. след атентатите от 11 септември или след края на рецесията през 2009 г., е било необходимо два пъти по-дълго време, за да се възстановят цените на стаите, отколкото е било необходимо да паднат до най-ниската си точка", отбелязва той.

4. Пътуващите може да се чувстват по-сигурни в хотелите, отколкото в частни имоти

Андерсън казва, че един вид "благодат“ за хотелите може да е дискомфортът на пътниците при алтернативни възможности за настаняване като Airbnb и други сайтове за наемане на частни имоти, тъй като хотелите дават повече гаранции за строги стандарти за почистване.

"Всеки пътуващ ще търси безопасността и сигурността на установените протоколи за почистване, които получава от утвърден доставчик на места за настаняване", казва Андерсън, така че той предвижда отрицателно въздействие в краткосрочен план за наемите от типа Airbnb.

5. Търсене на по-евтини самолетни билети и по-празни самолети

За хората ще бъде по-удобно да пътуват по въздух, ако самолетите са по-малко пълни, казва Андерсън.
"Ако наистина искаме да обърнем това, авиокомпаниите трябва да летят с празни средни седалки и цените да са драстично по-ниски от тези, които имахме миналото лято", каза той.

Миналата седмица няколко авиопревозвачи обявиха планове да премахнат някои услуги за храна и напитки и да не продават средни места, за да намалят разходите и да намалят взаимодействието на борда.

Андерсън очаква първо да се възстановят бизнес пътуванията, последвани от пътуванията за свободното време. Трансокеанските пътувания вероятно ще изостанат, казва той.

  1. Бизнес пътуванията може да стимулират възстановяването на авиокомпаниите

Въпреки че много предприятия могат да продължат да провеждат онлайн международни срещи, Андерсън очаква, че желанието за лични сделки ще подпомогне възстановяването на авиокомпаниите.

"Вярвам, че хората се нуждаят от взаимодействие и е възможно продължителната пауза в редовните бизнес отношения да доведе до последвал скок на самолетните пътувания по работа, тъй като хората гледат да се върнат към бизнеса и да създадат възможности", коментира той.

  1. Пътуващите по въздух ще имат по-голяма гъвкавост при резервации - за известно време

Андерсън очаква, че авиокомпаниите -ще продължат да бъдат по-малко строги относно таксите за анулиране и промяна на полетите - за определен период от време.

"Когато навлезем в 2021 г., ще се върнем към стария начин", прогнозира той.

  1. Повече устойчивост в туризма

Кризата дава възможността за справяне с проблеми, които бяха сериозно адресирани преди да дойде коронавирусът.

Свръхтуризмът, устойчивото пътуване и околната среда бяха сред най-обсъжданите теми в сектора преди разпространението на епидемията. След нея те отново ще са на дневен ред.

Източник: economic.bg

До мен


Мобилното приложение "До Мен" е направено с цел да улесни максимално достъпът на потребителя до всички полезни, необходими и нужни за него услуги, като му осигури най-близка дестинация, придружена с навигация и контактна информация за търсената от потребителя услуга. Важното за нас е да създадем за потребителите на приложението удобство и комфорт при намирането, свързването и достигането на желаните от тях услуги.

Traveling.bg
Българският сайт за туризъм и места за отдих

Най-големият Здравен портал в България, предоставящ информация за всички новини, новости и иновации в сферата на здравеопазването, медицината и подържането на здрав дух и здраво тяло. Свързващ Ви с най-добрите доктори, лечебни заведения и ветеринарни клиники. Предоставящ Ви възможността за онлайн запазване на часове. Zdravenportal.com съчетава в себе си качество и дизайн, преплетени с максимално удобство и улеснено меню за потребители търсещи, бърза и удобна връзка за здравни услуги, съвети и специалистите и заведенията, които ги предлагат.